Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
-

-

W Publicznej Szkole Podstawowej im. Świętej Kingi w Żegocinie od lat istnieje Izba Pamięci Narodowej poświęcona wydarzeniom II wojny światowej i oddziałom partyzanckim walczącym na naszym terenie. 8 maja 2015 r. w 70 Rocznicę zakończenia wojny uczniowie wszystkich klas żegocińskiej podstawówki odbyli w Izbie Pamięci lekcje historii dotyczące przebiegu II wojny światowej oraz jej zakończenia.
Uczniowie z zainteresowaniem słuchali faktów historycznych oraz oglądali zgromadzone eksponaty. – Często odwiedzają nas goście, którzy interesują się tym okresem historii naszej gminy, wtedy udostępniamy im zbiory izby do oglądania, nasi uczniowie też korzystają z niej w czasie lekcji wychowawczych i lekcji historii – powiedziała dyr. szkoły.
Izbą Pamięci opiekuje się nauczycielka historii Pani Katarzyna Janiczek.

„Konstytucja 3 maja  uchwalona 3 maja 1791 roku ustawa regulująca ustrój prawny Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Powszechnie przyjmuje się, że Konstytucja 3 maja była pierwszą w Europie i drugą na świecie (po konstytucji amerykańskiej z 1787 r.) nowoczesną, spisaną konstytucją.  Konstytucja 3 maja została ustanowiona ustawą rządową przyjętą tego dnia przez sejm. Została zaprojektowana w celu zlikwidowania obecnych od dawna wad opartego na wolnej elekcji i demokracji szlacheckiej systemu politycznego Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Konstytucja zmieniła ustrój państwa na monarchię dziedziczną, ograniczyła znacząco demokrację szlachecką, odbierając prawo głosu i decyzji w sprawach państwa szlachcie nieposiadającej ziemi, wprowadziła polityczne zrównanie mieszczan i szlachty oraz stawiała chłopów pod ochroną państwa, w ten sposób łagodząc najgorsze nadużycia pańszczyzny. Konstytucja formalnie zniosła liberum veto” – mówiła w swoim wystąpieniu Pani dyrektor w czasie  uroczystej akademii poświęconej  224 Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3-go Maja. Właśnie  w dniu 4 maja 2015r. w żegocińskiej podstawówce uczniowie klas IV – VI pod kierunkiem Pań: Marleny Surma – Bursztyn i Anny Maurer – Pasionek. Uczniowie przytoczyli fakty historyczne  związane z uchwaleniem tej Wielkiej Konstytucji, recytowali wiersze, śpiewali pieśni patriotyczne. Wszyscy w skupieniu brali udział w akademii, a zakończono ją słowami: „Kochajmy Polskę Ojczyznę naszą,  Ona jest naszą matką i mamy ją tylko jedną”.

Program prowadzony jest nieprzerwanie od kwietnia 2006 roku. Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą.
Program RUR polega na wprowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Dzieci oswajają się z tak ważnymi zagadnieniami, kształtowane są właściwe nawyki – pierwsza pomoc staje się dla nich czymś naturalnym.
 Do tej pory Programem objętych jest:26 893 nauczycieli z 12 160 szkół.
Stanowi to 91% wszystkich szkół podstawowych w Polsce.
Ponad 2 miliony dzieci uczy się podstaw pierwszej pomocy! Szkoły podstawowe przystąpiły do Programu dobrowolnie, a Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy przekazała im bezpłatnie ponad 65 000 fantomów do nauki resuscytacji, podręczniki, filmy i inne niezbędne materiały dydaktyczne. Oprócz tego zrealizowaliśmy szkolenia dla nauczycieli, aby pomóc im w przygotowaniu się do prowadzenia zajęć z dziećmi.
Fundacja WOŚP dba o ciągłość prowadzenia Programu – współpracując z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ośrodkami Doskonalenia Nauczycieli. Cały czas prowadzimy szkolenia dla nauczycieli i przekazujemy potrzebne dla kontynuacji Programu materiały. Dzięki tej wspólnej inicjatywie ponad 2 000 000 dzieci zna zasady pierwszej pomocy! Dzięki Fundacji WOŚP w Polsce nauka resuscytacji krążeniowo-oddechowej jest powszechna, bezpłatna i dostępna dla wszystkich dzieci!
W  żegocińskiej  podstawówce od 2006 roku , czyli od poczatku programu prowadzi się szkolenia  uczniów i pracowników każdego roku. W bieżacym roku szkolnym w tygodniu profilaktyki również przeszkoleni  zostali uczniowie.  Bardzo lubią tego typu zajęcia, bo wiedzą, że dzieki nim mogą pomóc sobie i innym.

ZAŁOŻENIA I CELE PROGRAMU

Program ma otwierać pewien dłuższy proces pozytywnych zmian w związku z problemem alkoholowym i narkotykowym szkoły. Jego celem jest przede wszystkim przekształcenie nieprawidłowych przekonań normatywnych panujących wśród młodzieży, ma on również motywować do podejmowania osobistych postanowień o zaniechaniu danego działania oraz ukazywać sprzeczności między cenionymi wartościami a zachowaniami alkoholowymi. Zależy nam na pogłębieniu wiedzy młodych ludzi na temat realnych konsekwencji picia i używania innych środków zmieniających świadomość.

PROGRAM SKŁADA SIĘ Z TRZECH CZĘŚCI

Część I – PRAWDAma na celu uświadomić młodzieży konsekwencje picia alkoholu i korzystania z innych substancji psychoaktywnych, informuje o szczegółach i skutkach uzależnienia

Część II – MIŁOŚĆakcentuje wpływ środków zmieniających świadomość na relacje z innymi ludźmi.

Część III – WOLNOŚĆrozwija umiejętność odmawiania, asertywności, zachęca do postawy abstynenckiej i podejmowania osobistych postanowień. 

METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ

 Metody aktywizujące takie jak: burza mózgów, drama, dialogowanie, wizualizacja. Każda z metod wpływa na aktywny udział młodzieży w programie i możliwość wysnuwania samodzielnych wniosków. Istotnym elementem programu jest świadectwo osoby uzależnionej i współuzależnionej, który likwiduje stereotypy i wykształca empatię. 

 WALORY PROGRAMU

 Program jest wielostronnie sprawdzony, a jego dotychczasowe realizacje na terenie całego kraju były bardzo wysoko oceniane. Jest on zaakceptowany przez specjalistów Ministerstwa Zdrowia i Edukacji Narodowej jako dobra propozycja wychowawcza.

17 kwietnia 2015r. w  czasie spotkania wywiadowczego w Publicznej  Szkole  Podstawowej im. Świętej  Kingi  w  Żegocinie odbył się wykład na temat  „Cyberprzemoc” prowadzony przez starszego aspiranta Pana  Piotra Jacewicza z Komisariatu Policji w Nowym Wiśniczu. Przekazał on rodzicom cenne  wskazówki, jak należy czuwać nad tym, co w Internecie oglądają nasze dzieci, z kim się kontaktują, czym się interesują. Rodzice  z  zainteresowaniem oglądali prezentację, a potem zadawali pytanie i wzięli udział w dyskusji. Pani dyrektor na zakończenie prelekcji podziękowała panu policjantowi za całoroczną współpracę  ze szkołą. Cyberprzemoc (ang. cyberbullying) to inaczej przemoc z użyciem nowych technologii. Do takich działań zalicza się m.in. wyzywanie, straszenie, poniżanie kogoś w Internecie lub przy użyciu telefonu, robienie komuś zdjęć lub filmów bez jego zgody, ich publikowanie i rozsyłanie lub podszywanie się pod kogoś w sieci. Cyberprzemoc może dotknąć wszystkich użytkowników Internetu, bez względu na wiek czy poziom umiejętności posługiwania się komputerem. Sprawcy cyberprzemocy mają wrażenie że są anonimowi, co pobudza i zachęca ich do działania. Akty cyberprzemocy mogą wyglądać niewinnie, potrafią jednak wyrządzać bardzo dużą krzywdę. Chociaż z perspektywy osoby dorosłej przynajmniej część działań tego typu jest co najwyżej irytująca, dla dziecka mogą być one osobistą tragedią. Wrzucony do sieci film dokumentujący np. niezdarne zachowanie dziecka, opatrzony komentarzami nieznajomych osób, eskalacja złośliwości wobec prób obrony, obawa, że wszyscy znajomi dziecka już film widzieli, nieudane próby usunięcia go z sieci, świadomość, że film jest oglądany przez kolejne osoby – wszystko to może rodzić u dziecka negatywne emocje, głęboką frustrację, poczucie bezradności, a w skrajnych przypadkach prowadzić nawet do prób samobójczych. 

Czytaj więcej: POLICJA SZKOLIŁA RODZICÓW

16 kwietnia 2015 r. uczniowie klas trzecich w naszej szkole pisali test kompetencji trzecioklasisty. Sprawdzian Trzecioklasisty OPERON to coroczna akcja Wydawnictwa Operon mająca na celu podsumowanie pierwszego etapu edukacji.
Dostarcza szkołom informacji o pracy uczniów w zakresie różnych kompetencji: czytania, pisania, wiedzy o języku, sprawności rachunkowej oraz praktycznych umiejętności w rozwiązywaniu zadań matematycznych.
Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 - Co było na teście? Na sprawdzianie trzecioklasisty uczniowie musieli zmierzyć się z zadaniami z języka polskiego i matematyki. Trzecioklasiści musieli np. wpisać długości boków trójkąta, czy określić ilu zawodników pokonało określoną trasę. W teście trzecioklasisty pojawiło się również pytanie dotyczące szczepień (kiedy Tomek musi się wybrać do kontroli po szczepieniu). Nie zabrakło również pytań z geometrii i algebry. Co jeszcze było na sprawdzianie trzecioklasisty 2015? Które zadania były najtrudniejsze? To najlepiej wiedza uczniowie, którzy zmierzyli się z testem. 

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętej Kingi w Żegocinie od lat zajmuje się promocją zdrowego trybu życia oraz szeroko rozumianą profilaktyką. We czwartek 16 kwietnia 2015r. odbyło się kolejne spotkanie profilaktyczne dotyczące uzębienia. Gościem uczniów klas młodszych szkoły była Pani stomatolog Krystyna Fąfara – Grygierczyk, która w wyczerpujący sposób wyjaśniła uczniom jak dbać o uzębienie, aby cieszyć się zdrowiem zębów do późnych lat życia. Dzieci z zainteresowaniem słuchały informacji, a pod koniec spotkania miały jeszcze wiele pytań i własnych spostrzeżeń z wizyt u dentystów. Pani Krystyna Fąfara – Grygierczyk od 20 lat pracuje jako stomatolog w Gminnym Ośrodku Zdrowia w Żegocinie, posiada ogromne doświadczenie w leczeniu uzębienia - zwłaszcza dzieci. Do szkoły przybyła na zaproszenie pani Genowefy Mittmann i Pani Anny Rogala. Na zakończenie uczniowie kwiatami i słodką niespodzianką podziękowali Pani stomatolog za spotkanie, w zamian otrzymali kolorowanki oraz pastę do zębów. To było bardzo pouczające i miłe spotkanie.

Zbrodnia katyńska – minęło 75 lat - to zbrodnia komunistyczna..Rozstrzelano wiosną 1940 roku co najmniej 21 768 obywateli Polski, w tym ponad 10 tys. oficerów wojska i policji, na mocy decyzji najwyższych władz Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich zawartej w tajnej uchwale Biura Politycznego KC WKP z 5 marca 1940 roku (tzw. decyzja katyńska). Egzekucji ofiar, uznanych za „wrogów władzy sowieckiej” i zabijanych strzałami w tył głowy z broni krótkiej, dokonała radziecka policja polityczna NKWD. W latach 1940–1990 władze ZSRR zaprzeczały swojej odpowiedzialności za zbrodnię katyńską, lecz 13 kwietnia 1990 roku oficjalnie przyznały, że była to „jedna z ciężkich zbrodni stalinizmu”. Wiele kwestii związanych ze zbrodnią katyńską nie zostało jak dotąd wyjaśnionych  i pewno nigdy nie zostanie.

Katastrofa polskiego samolotu rządowego w Smoleńsku (zwana katastrofą smoleńską) – katastrofa lotnicza, do której doszło w Smoleńsku w sobotę, 10 kwietnia 2010 roku  (5 lat temu) o godz. 8:41:06 czasu środkowoeuropejskiego letniego. Zginęło w niej 96 osób, wśród nich: prezydent RP Lech Kaczyński z małżonką   Marią, ostatni prezydent RP na uchodźstwie Ryszard Kaczorowski, wicemarszałkowie Sejmu i Senatu, grupa parlamentarzystów, dowódcy wszystkich rodzajów Sił Zbrojnych RP, pracownicy Kancelarii Prezydenta, szefowie instytucji państwowych, duchowni, przedstawiciele ministerstw, organizacji kombatanckich i społecznych oraz osoby towarzyszące, stanowiący delegację polską na uroczystości związane z obchodami 70. rocznicy zbrodni katyńskiej, a także załoga samolotu. Była to druga pod względem liczby ofiar katastrofa w historii polskiego lotnictwa i największa pod względem liczby ofiar katastrofa w dziejach polskich Sił Powietrznych. Katastrofy nie przeżyła żadna z osób obecnych na pokładzie  kto wie, czy kiedykolwiek dowiemy się prawdy o tym strasznym wydarzeniu.

O tych  tragicznych  wydarzeniach mówiono dzisiaj w  czasie  uroczystej  akademii poswieconej obydwu rocznicom. Były fakty historyczne, były wiersze i piosenki. Były fragmenty filmów : „Katyń” i „Las katyński”. Były wspomnienia sprzed 5 laty i lista  patriotów  polskich, którzy zginęli w katastrofie. Były łzy…Akademię  przygotowała  Pani  Bożena  Banaś z uczniami klasy IV i Samorząd Uczniowski.

Musimy  pamiętać o tych wielkich patriotach, którzy zginęli 75 lat temu i tych, którzy zginęli  lecąc samolotem, aby  oddać im cześć i dać świadectwo  prawdzie! Cześć ich pamięci!!! – powiedziała  na  zakończenie akademii pani dyrektor.
W  południe  delegacja  młodzieży wraz z Panią  dyrektor  złożyła  znicze i kwiaty przy pomniku w  Żegocinie.

Najczęstsze powody sięgania po narkotyki to:

•ciekawość
• presja kolegów i koleżanek
• aspirowanie do dorosłości
• niezadowolenie z siebie i swojego życia
• konflikty i napięcia wewnętrzne
• problemy w szkole i w domu
• robienie na przekór dorosłym
• brak atrakcyjnych sposobów spędzania czasu

Zobacz prezentacje "Uzależnieniom mówimy STOP"
Ulotka dla rodziców "Gdzie szukać pomocy" - zobacz

1 kwietnia 2015 r. szóstoklasiści z całej Polski pisali sprawdzian wiadomosci i umiejętności . Egzamin po raz pierwszy przeprowadzany był w dwóch częściach. Rozpoczął się w środę o godz. 9.00. Najpierw uczniowie zmagali się z zadaniami z języka polskiego i matematyki. Na napisanie tej części mieli 80 minut. Potem, o godz. 11.45 rozpoczął się test z języka angielskiego, trwający 45 minut.
Obecny rocznik szóstoklasistów był pierwszym, który musiał wykazać się wiedzą z języka obcego.
W naszej  szkole ponad 21 szóstoklasistów przystapiło do tego egzaminu. Jak stwierdzili po wyjściu z sal egzaminacyjnych – nie był on w tym roku trudny. Na wyniki trzeba jednak będzie poczekać do końca maja.

    We czwartek 26 marca 2015 r. w naszej szkole odbyło się kolejne spotkanie z cyklu "Cudze chwalicie, swego nie znacie", zorganizowane przez Panie: Jolantę Sajdak oraz Annę Maurer - Pasionek. Gościem społeczności szkolnej był Pan Jan Tyndel – producent zabawek ekologicznych, drewnianych z Łąkty Górnej. Uczniowie powitali artystę bardzo ciepło.
   Następnie gościa powitała pani dyrektor zachęcając uczniów do uważnego słuchania o produkcji tych znanych  w całym świecie zabawek. Pan  Jan  Tyndel opowiadał o swojej drodze  zawodowej i pasji jaką jest produkcja zabawek dla dzieci i obmyślanie coraz to nowych projektów samochodów, ciuchci, ciagników. Odpowiadał także na pytania uczniów, np.: Jak długo trwa produkcja zabwki?, Z ilu elementów  składa się  zabawka np.  samochód? Czy w rodzinie ktoś ma podobne zainteresowania?, Jaką zabawkę najbardziej lubi? itd. Pan Jan Tyndel  pokazywał w formie warsztatu uczniom jak powstaje, skłąda się z elementów zabawkę i skleja.  Uczniowie sami mogli spróbować złożyć  prostą zabawkę – samochód (29 elementów składowych).
   Pani Dyrektor Anna Rogala oraz uczennice Natalia Gawłowicz oraz  Justyna  Grabiasz  podziękowały  producentowi koszyczkiem wiosennych kwiatów oraz słowami: „Dziękujemy Panu  Panie  Janie, że zechciał Pan zaszczycić nas swoją obecnością i tak pięknie opowiadał nam Pan o swojej pasji jaką jest produkcja zabawek dla najmłodszych”. Wręczyły też gościowi satuetkę  patronki szkoły – Świetej  Kingi też  wykonaną  z drewna, aby pomagała gościowi w produkcji i sprzedaży tych przepięknych  zabawek.  „Może ktoś z uczniów pójdzie w przyszłości w Pana ślady" - powiedziała na zakończenie Pani dyrektor, po czym podziękowała wszystkim za udział w spotkaniu, a paniom: Annie  Maurer – Pasionek i Jolancie  Sajdak za zaproszenie do szkoły  tak  ciekawego  gościa.

Minister Edukacji Narodowej - Pani Katarzyna Hall ogłosiła w piśmie z 28 lutego 2011 r. - dzień 21 marca - Dniem Talentów. Publiczna Szkoła Podstawowa w Żegocinie, która należy do Szkół Odkrywców Talentów obchodziła w poniedziałek  23.03.2015 r. to święto już po raz piąty.
    O godz. 9.45 po dwóch lekcjach  społeczność szkolna zgromadziła się w szkolnej auli. Cała imprezę prowadzili  konferansjerzy: Anna  Dudzic  z klasy VI i Dawid   Matras  z klasy IV.  Samorząd  Uczniowski powołał  komisję  oceniającą  występy w składzie: Natalia  Gawłowicz – przewodnicząca, Justyna  Grabiasz – z-ca przewodniczącej, Wojciech  Błoniarz  i Julia  Jałowiecka – Paruch – „Wiosna”.
      Uczniowie indywidualnie lub w grupach prezentowali swoje talenty - były to prezentacje prac plastycznych, gra na instrumentach, recytacja, piękne czytanie, taniec, pokaz gimnastyki, sztuczki magiczne, prace z modeliny.
    Dzieci dzięki prezentacjom mogły pokazać swoje wszechstronne umiejętności. Czas upłynął w miłej atmosferze. Wszyscy bawili się znakomicie.    Swój talent zaprazentowali też uczniowie, którzy są świetnymi matematykami – otrzymali oni dyplomy i nagrody  zdobyte w Ogólnopolskich konkursach matematycznych. Wród nich  tytuł  „ Orła  Matematycznego”  i medal zdobyła   uczennica  klasy VI – Aleksandra  Pławecka.   „Uczniowie bardzo lubią prezentować swoje talenty,  w tym roku  ponad 60 uczniów szkoły, czyli prawie  połowa, zaprezentowało swoje talenty i zaintersowania,  pokazy trwały prawie 3 godziny lekcyjne,  a my nauczyciele mogliśmy  ich lepiej poznać dzięki tym pokazom” - poinformowała Pani dyrektor  - ten dzień to prawdziwe święto zdolności i umiejętności.

W dniu 19 marca 2015r. w naszej szkole odbyła się ciekawa trwająca 90 minut lekcja historii - Prezentacja Oręża Średniowiecznego.
Zajęcia te poprowadził Pan Rafał Cabała rekonstruktor broni z Przyszowej za Limanową. Lekcję tę zorganizowała nauczycielka historii – Pani Katarzyna Janiczek.
Pokaz broni poprzedziło przedstawienie żywej i ciekawej historii średniowiecza poprzez omawianie wydarzeń oraz zaprezentowanie się prowadzącego w stroju woja słowiańskiego. Uczniowie mogli zobaczyć, a nawet dotykać: broni drzewcowej, toporów i innych broni obuchowych, tarczy, hełmów, mieczy, pancerzy ochronnych.
Lekcja historii dodstosowana była do wieku słuchaczy, a więc uczniów klas III-VI, informacje o tamtym okresie historycznym przekazywane były zrozumiałym dla uczniów językiem i przeplatane anegdotami. Takie zajęcia z historii szczególnie podobały się chłopcom, którzy nie mogli oderwać oczu oraz dłoni od prezentowanej średniowiecznej broni.

Publiczna   Szkoła  Podstawowa  im. Świętej  Kingi w  Żegocinie  w  dniu 9 marca 2015 r. otrzymała jako pierwsza w Gminie  Żegocina  Certyfikat„ Szkoła Przyjazna Rodzinie”,   jako  wyraz uznania za to wszystko co do tej pory czyniła we współpracy z rodzicami dla  wychowania naszych dzieci i czyni nadal. – Jest nam  bardzo miło, że dostrzeżono  naszą pracę  dla dzieci i rodziców – stwierdziła skromnie pani dyrektor.
Program „Szkoła Przyjazna Rodzinie” wychodzi naprzeciw potrzebie coraz lepszej współpracy szkół z rodzicami uczniów w zakresie wychowania i przekazywania młodemu pokoleniu spójnego systemu wartości.
Wychowanie oparte na podstawach wyrosłych z europejskiego kręgu kulturowego, u którego podstaw leży odpowiedzialność, wartość rodziny, szacunek dla życia daje gwarancję przygotowania młodych ludzi do podjęcia odpowiedzialności za własną rodzinę, kraj i życie społeczne.
Celem  powyższego programu jest uczynienie ze szkoły miejsca przyjaznego rodzinie, tzn. takiego, w którym dostrzegana i respektowana jest jej wartość i rola w rozwoju osobowym człowieka. Przyznawany w ramach programu certyfikat ma być  dla rodziców znakiem, że w danej placówce wartości rodzinne są uznawane i będą oni wspierani w procesie wychowawczym.

5 marca 2015 roku w Auli Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Tarnowie odbyła się konferencja podsumowująca realizację V edycji konkursu pod hasłem " Edukacyjne programy upowszechniające Zalecenia Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem", którą zorganizowana została we współpracy z Wojewódzkim Szpitalem im. Św. Łukasza w Tarnowie i Tarnowskim Ośrodkiem Onkologicznym. Głos zabrali: starosta Powiatu Tarnowskiego Pana Roman Łucarz, przedstawicielka Prezydenta Miasta Tarnowa, Kurator małopolski – Aleksander Palczewski. Gości powitały Pani Urszula Blicharz – Dyrektor Delegatury KO w Tarnowie oraz Pani Anna Czech – Dyrektor Szpitala Wojewódzkiego im. Św. Łukasza w Tarnowie. Zebrani wysłuchali wykładu Ks. bpa dra Andrzeja Jeża Ordynariusza Diecezji Tarnowskiej na temat zdrowia ducha i ciała człowieka. Bardzo interesujący wykład na temat „Czerniaki jak z nimi walczyć?” wygłosił prof. Leszek Kołodziejski, który stwierdził min. że należy edukować młode pokolenia, abyśmy żyli dłużej w zdrowiu.
    Sprawozdanie z realizacji projektu w 2014 roku przedstawiła Pani Dyrektor Delegatury KO w Tarnowie - mgr Urszula Blicharz. Uczestnicy konferencji zobaczyli też prezentacje multimedialne 4 projektów szkolnych, które
zajęły I miejsce po czym przedstawiono wyniki konkursu. I tu niespodzianka! Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętej Kingi w Żegocinie zdobyła certyfikat i jedno z wyróżnień na ponad 5000 startujących szkół z terenu całej Polski. Certyfikat za udział otrzymał także Zespół Szkół w Rozdzielu.
    Nagrodę:
Certyfikat, dyplom, Encyklopedię zdrowia, 4 komplety do tenisa stołowego odebrały uczennice: Natalia Gawłowicz i Aleksandra Pławecka oraz Anna Rogala - dyrektor PSP w Żegocinie. Uczennice wzięły także udział w Quizie znajomości zaleceń Kodeksu walki z rakiem - otrzymały w nagrodę skakanki. Koordynatorem projektu w Żegocinie była Pani Jolanta Sajdak. Wręczenia nagród i dyplomów wyróżnionym szkołom dokonał ks. biskup Andrzej Jeż. Szkoły oprócz certyfikatów otrzymały materiały do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych i lekcjach wychowawczych (książki, plakaty, scenariusze).

Copyright © 2025 www.pspzegocina.pl Rights Reserved.