Powrót na górę
Wszystkim nam zależy, aby dzieci były zdrowe i miały energię do nauki i zabawy. Chcielibyśmy także, aby miały równy start i nie czuły się gorsze od innych. Codzienne śniadanie pomaga im dobrze zacząć dzień i daje równy start w szkolne obowiązki.
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!
Śniadanie Daje Moc to program edukacyjny skierowany do uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania i w ten dzień wpisują się działania programu edukacyjnego Śniadanie Daje Moc .
Celem programu jest:
W trakcie warsztatów młodzi artyści doświadczają faktury i odczuć jakie daje im zabawa gliną. Zaczynają rozumieć pojęcie kształtu, formy i perspektywy uczestnicząc przy okazji w swojej pierwszej lekcji geometrii. Sprawdzają strukturę gliny i jej kolor, czują zapach i śmieją się z dźwięków, jakie wydaje kiedy jest mokra. Mogą ją ugniatać, ściskać, skręcać i wałkować, rozwijając przy okazji sprawność dużej i małej motoryki. Mogą także zauważyć jak niepozorny kawałek gliny nabiera kształtu tylko pod wpływem ich dłoni. Poczucie, że dowodzą gliną, dodaje młodym artystom pewności siebie niezbędnej do zrealizowania projektu oraz zachęca do coraz to większej ekspresji. Lepienie w glinie pozwala dziecku nauczyć się naprawiania błędów, dlatego nie boi się ich popełniać, co z kolei ma zasadnicze znaczenie w procesie samodoskonalenia. Wybaczająca natura gliny daje dziecku poczucie kontroli nad sukcesem projektu i pomaga zrozumieć, że błędy nie powstrzymują postępu.
W dniu 26 października 2022r. w naszej szkole odbyły się warsztaty dla uczniów klas I - III. Warsztaty poprowadziła Pani Kinga Magdoń z Rerum. Na początku dzieci dowiedziały się skąd bierze się glina i jak przekształca się w ceramikę. Następnie przystąpiły do lepienia. Wszyscy tworzyli prace na własny temat, ostateczny efekt zależy tylko od wyobraźni i indywidualnych możliwości dziecka. W trakcie warsztatów prowadząca pomagała dzieciom w tworzeniu prac, prezentując sposoby lepienia, a dzięki wspólnemu tematowi obserwowała postępy ich pracy.
Po zakończeniu warsztatu prace dzieci zabrały do klasy. Po naturalnym suszeniu w temperaturze pokojowej proces twórczy kończy malowanie dzieł farbami akrylowymi przeznaczonymi do ceramiki.
W dniu 26.10.2022r. klasy IVa oraz IVb wraz z wychowawcami udały się na wycieczkę do Lipnicy Murowanej. Wycieczkę rozpoczęliśmy od spaceru na Kamieniach Brodzińskiego. Dzieci zapoznały się z historią tego urokliwego rezerwatu przyrody. Następnie udaliśmy się do centrum Lipnicy Murowanej, aby zwiedzić lipnickie kościoły. Jako pierwszy zwiedziliśmy Kościół Św. Szymona. Pani przewodnik szczegółowo przedstawiła uczniom postać Świętego Szymona, a także historię i architekturę tego pięknego kościoła. Następnie udaliśmy się do najstarszej lipnickiej świątyni św. Leonarda. Jako jeden z najlepiej zachowanych gotyckich drewnianych kościołów został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Dzieci z dużym zainteresowaniem uczestniczyły w tej żywej lekcji historii. Jako ostatni zwiedziliśmy kościół św. Andrzeja. Jest to miejsce w którym modlił się Prymas Polski Stefan Kardynał Wyszyński oraz Kardynał Karol Wojtyła, papież. Wycieczkę zakończyliśmy na wspólnej integracyjnej pizzy. Wycieczka była bardzo udana, zapraszamy do galerii zdjęć.
Profilaktyka i zwalczanie wszawicy- informacja przekazana przez Ministerstwo Zdrowia.
Występowanie wszawicy wśród dzieci i młodzieży nasila się w okresie jesienno - zimowym szczególnie wśród dzieci młodszych, które nie potrafią jeszcze samodzielnie dbać o higienę osobistą. Przebywanie dzieci w skupiskach w szkole, w przedszkolu wspólna zabawa i wypoczynek sprzyjają rozprzestrzenianiu się wszawicy.
Wskazania profilaktyczne dla rodziców i dzieci :
• związywanie długich włosów lub krótkie włosy ułatwiające pielęgnację skóry głowy i włosów;
• używanie wyłącznie osobistych przyborów higienicznych do pielęgnacji skóry i włosów;
• codzienne czesanie i szczotkowanie włosów;
• mycie skóry głowy i włosów w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz w tygodniu;
• systematyczne sprawdzanie czystości skóry głowy i włosów oraz systematyczne kontrole
w okresie uczęszczania dziecka do przedszkola, szkoły lub innej placówki.