Powrót na górę
-
W ramach Tygodnia o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej w naszej szkole realizowane były zajęcia profilaktyczne dotyczące relacji rówieśniczych. Podczas zajęć uczniowie wspólnie z pedagogiem i psychologiem zastanawiali się nad tym, co pomaga w byciu dobrym kolegą czy koleżanką. Dyskutowano także o prawdziwej przyjaźni i współpracy.
Uczniowie rozmawiali o emocjach i doskonalili umiejętność panowania nad nimi. Podczas zajęć zwrócono uwagę na słowa sprawiające przykrość oraz te, których należy używać, by budować prawidłowe relacje. Poruszane były kwestie rówieśniczego hejtu i wpływu jaki wywiera na zdrowie i życie młodego człowieka. Do tych ważnych treści nauczyciele i specjaliści będą powracać także w trakcie roku szkolnego, bo wrażliwość na krzywdę swoją i innych jest ważną kompetencją emocjonalną, którą chcemy rozwijać w uczniach naszej szkoły.
29 września 2025r. klasy IIa, IIb i III odwiedziły Ogród Zoologiczny w Krakowie. Celem wyjazdu było wzbogacenie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świat, zapoznanie z warunkami życia zwierząt mieszkających w Zoo. Mimo pochmurnej pogody, dzieci miały okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta pochodzące z różnych kontynentów świata.
W mini zoo uczniowie mogli głaskać, karmić zwierzęta hodowlane (np. kucyki, kozy, lamy). Przyglądanie się zachowaniu egzotycznych zwierząt budziło wśród dzieci wiele emocji.
Kolejnym etapem naszej wycieczki było pójście do kina na film pt. „O psie, który jeździł koleją 2”. Piękny film, który mówi o przyjaźni, lojalności i wielkiej odwadze. Po wspólnym posiłku, pomimo zmęczenia, dzieciom dopisywały humory, wzajemnie dzieliły się wrażeniami z wycieczki.
W ciągu ostatnich lat zagrożenie wobec Polski znacząco wzrosło. Dezinformacja, cyberataki, zagrożenia hybrydowe, sabotaż czy dywersja są wykorzystywane do destabilizacji państwa. Wojna za naszą wschodnią granicą również wpływa na nasze poczucie bezpieczeństwa.
Wzrasta też ryzyko ekstremalnych zjawisk pogodowych. Ich skutki mogą powodować przerwy w dostawie prądu, utrudnienia w przemieszczeniu się i komunikowaniu, zniszczenia materialne, trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej, a także zagrażać zdrowiu i życiu. Wielu z nich nie da się uniknąć, ale można się na nie przygotować.
Rząd Rzeczypospolitej Polskiej dostrzega wagę tych wyzwań, dlatego opracował „Poradnik bezpieczeństwa”.
https://drive.google.com/file/d/1bLUFne3stg_lardoPcThal7068NKFrLz/view?usp=sharing
Klasa 8 w ramach realizacji podstawy programowej „Poznaję swój region” udała się na wycieczkę pieszą aby poznać walory przyrodnicze i kulturowe Beskidu Wyspowego i Pogórza Wiśnickiego. Opiekunami byli: pani Renata Król i pan Dariusz Badyla.
Celem wycieczki było poszerzanie wiedzy o regionie, a w szczególności: faunie i florze, formach ochrony przyrody, walorach przyrodniczych i kulturowych, uwarunkowaniach rozwoju turystyki w regionie, świadectwach materialnych działalności człowieka, orientacji na mapie i w terenie, regionach fizyczno-geograficznych, zabytkach na szlaku architektury drewnianej, różnych formach działalności człowieka.
Zwiedziliśmy kolejno: kościół w Rozdzielu, górę Łopusze Wschodnie, rynek i kościół św. Leonarda w Lipnicy Murowanej wpisany na listę UNESCO oraz pomnik przyrody Kamienie Brodzińskiego.
Z powodu zimna i opadów deszczu wycieczka została skrócona o część wędrówki szlakiem przez Kobyłę i Kopiec do Rajbrotu.
Podczas wędrówki, poznawaliśmy roślinność charakterystyczną dla Puszczy Karpackiej, zasady poruszania się po szlakach turystycznych. Nie zabrakło śmiechów, rozmów w grupach i indywidualnych, wspólnych zdjęć i wspólnej pizzy w Lipnicy Murowanej.
Podróżowaliśmy w pięknych okolicznościach przyrody Beskidu i Pogórza, w aurze historii, która nieustannie nam towarzyszyła w odwiedzanych miejscach.
W wędrówce towarzyszyli nam uczniowie klasy 2 LO z Zespołu Szkół w Żegocinie, którzy w roli przewodników opowiadali o wybranych obiektach na szlaku.
Myślę że większość uczestników zapamięta tę wycieczkę i będzie wracać do niej we wspomnieniach.