Powrót na górę
Egzamin ósmoklasisty trwał w dniach 24-26 maja 2022 roku. Uczniowie zastanawiają się teraz, kiedy i gdzie będzie można sprawdzić wyniki egzaminu. Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała informacje na ten temat. Wyjaśniamy, kiedy i w jaki sposób sprawdzić wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. O tym powinien wiedzieć każdy uczeń ostatniej klasy szkoły podstawowej! Uczniowie, niezależnie od tego, czy napisali egzamin w terminie podstawowym, czy dopiero napiszą go w dodatkowym, wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022 otrzymają już 1 lipca 2022 roku. Nie trzeba więc długo czekać na rezultat swoich prac. Z kolei zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty zdający otrzymają 8 lipca 2022 roku w godzinach od 9.00 – 11.00.
Jak sprawdzić wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022?
Wyniki uczniowie będą mogli otrzymać drogą elektroniczną. Znajdą się one na indywidualnych kontach ucznia. Chcąc uzyskać do nich dostęp, należy zalogować się na stronie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. Każdy uczeń w szkole powinien otrzymać hasło do tego konta, loginem jest zaś numer PESEL.
W dniach 08-09.06.2022 r. wśród uczniów klas VI-VIII zrealizowany został PROGRAM PROFILAKTYCZNY REKOMENDOWANY „DEBATA”. Opiekę nad programem przy udziale Stowarzyszenia Profilaktycznego Noe w zakresie szkoleń i ewaluacji pełni Krzysztof Wojcieszek. Program miał charakter „krótkiej interwencji profilaktycznej w grupie” i w każdej klasie trwał 3 godziny lekcyjne.
Pierwszymi i najbardziej dostępnymi substancjami psychoaktywnymi, po które sięgają nastolatkowie są napoje alkoholowe – głównie piwo. Większość młodych osób poprzestaje na tym, jednak część z nich w sposób fazowy sięga po następne substancje - dlatego też celem programu jest wzmocnienie postaw pro-abstynenckich u nastolatków stojących u progu inicjacji alkoholowej. Autorzy chcą chronić młodych ludzi przed negatywnymi konsekwencjami picia alkoholu i rozwojem innych zachowań ryzykownych.
Wśród naszych uczniów poszerzono wiedzę dotyczącą możliwości rozwoju bez używania substancji psychoaktywnych. Wyraźnie wskazano uczniom wartość, jaką stanowi zdrowy styl życia. Starano się również wzmocnić w młodzieży tendencję do podejmowania samodzielnych decyzji o abstynencji w sytuacji nacisku środowiska - rówieśników.
W maju grupa świetliczaków pod kierunkiem koordynatora - P. Eweliny Mrugała zakończyła realizację zadań związanych z udziałem w projekcie „Europa i ja.”
Nasi wychowankowie zaczynając przygodę z Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym „Europa i ja” zdecydowali się na poznawanie Francji. Począwszy od października, aż do maja, co miesiąc podejmowali się wykonania 1 z 8 wyznaczonych w projekcie zadań.
Lista zadań, z którymi przyszło się zmagać naszym wychowankom:
Udział w projekcie przyniósł nam wiele korzyści. Czas spędzony przez dzieci w świetlicy został dobrze spożytkowany. Udało nam się bliżej przyjrzeć Francji - dobrze się przy tym bawiąc. Zwieńczeniem naszego udziału w projekcie jest otrzymanie od organizatora dyplomów oraz podziękowania za udział w projekcie.
W dniach 23.05.2022 r. oraz 02.06.2022 r. w naszej szkole odbywał się konkurs „SAVOIR VIVRE DLA KAŻDEGO” zorganizowany przez wychowawców świetlicy szkolnej Panie Wiolettę Filipek i Ewelinę Mrugałę.
Adresatami konkursu byli uczniowie klas I-III. W pierwszym etapie konkursu wzięło udział 25 uczniów, zaś 12 z nich dotarło do finału.
Celem konkursu było uwrażliwienie uczniów na zasady dobrego wychowania, jakie powinny obowiązywać we wzajemnych relacjach społecznych. Promowanie pozytywnych postaw (dobrych manier) oraz kształcenie postawy człowieka szanującego inne osoby i umiejącego zachować się kulturalnie w różnych okolicznościach. Także zachęcanie do respektowania zapisów statutu szkoły.
W pierwszym etapie, który odbył się 23.05.2022 r. 5 wybranych uczniów każdej z klas pisało test wiedzy z zakresu znajomości podstawowych zasad kultury życia codziennego.
W drugim etapie konkursu, który odbył się 02.06.2022 r. spotkali się reprezentanci klas, tj. uczniowie, którzy uzyskali największą liczbę punktów z testu wiedzy. Zadaniem dzieci było przedstawienie wylosowanych scenek związanych z sytuacjami życia codziennego oraz prawidłowe nakrycie do stołu. Komisja wzięła również pod uwagę ubiór uczniów biorących udział w konkursie.
Po przeprowadzeniu drugiego etapu wyłoniono „Prawdziwą Damę Szkoły Podstawowej w Żegocinie”, którą została uczennica klasy III„a” Emilia Mroczek. Agata Kozak z klasy III „b” zajęła miejsce II, zaś Michał Barczyk z klasy III „b” otrzymał miejsce III,
Pozostali finaliści:
Maria Zbyrowska i Piotr Mirowski z kl. I„a”, Zuzanna Wspaniała i Liliana Kot z klasy I „b”, Natalia Kępa i Bartłomiej Odroniec z klasy II, Joanna Zbyrowska i Oliwia Pączek z klasy III „a” oraz Natalia Matras z klasy III „b”.
Wszyscy finaliści otrzymali dyplomy uczestnictwa w konkursie oraz drobne upominki.