Powrót na górę
OPIS PROJEKTU EDUKACYJNEGO ,,SZKOLNY KURS DOBREGO ZACHOWANIA”
Projekt realizowany będzie w roku szkolnym 2016/2017 przez wszystkie klasy I - VI. Uczniowie klas IVa, IVb, V i VI omawiać będą zagadnienia związane z zasadami dobrego zachowania na godzinach wychowawczych i przy okazji omawiania wzorów zachowań i postaw bohaterów literackich i filmowych oraz zaistniałych sytuacji wychowawczych.
Uczniowie klas I-III zasady dobrego zachowania poznawać będą przy okazji omawiania materiału programowego i realizacji planu wychowawczego klasy.
Proponowane tematy:
-Podstawowe zasady savoir-vivre.
-Zaczarowane słowa.
-Jak nakrywamy do stołu.
-Zachowanie przy stole.
-Rozmawiamy przez telefon, korzystamy z internetu.
–zasady zachowania na ulicy, w sklepie, w autobusie, w urzędzie, w kościele, w rodzinie, na wycieczce, w środowisku przyrodniczym.
-Jak zostać dżentelmenem, a jak damą.
Zadaniem wszystkich uczniów jest indywidualne doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie kultury bycia.
PLAN PROJEKTU:
1. Uczniowie opracują i opublikują na klasowych i szkolnych gazetkach Kartę Dobrego Zachowania i będą rozmawiać na temat ,,Stosuję zasady Karty Dobrego Zachowania ”.( IX 2016)
2. Uczniowie klas I, II i III wezmą udział w konkursie recytatorskim o tytuł ,,Mistrza recytacji” pt. ,,Wiersze z morałem o zachowaniu” ”.( X 2016)
3.Uczniowie klas IV, V i VI wezmą udział w konkursie literackim o tytuł ,,Mistrz pióra” na temat ,,Zachowanie świadczy o człowieku”.( XI 2016)
4.Uczniowie klas I-III będą mogli indywidualnie lub w grupach wykonać plakat na temat ,, Mój wygląd mówi o mnie”. Najciekawsze prace zostaną nagrodzone tytułem ,,Mistrz pędzla”. ”.( XI 2016)
5. Klasy przygotują krótkie scenki na temat savoir-vivre’u i zaprezentują na wspólnym apelu. Zwycięzcy otrzymają tytuł ,,Mistrz sceny”. ”.( II 2017)
6. Ogłoszony zostanie plebiscyt na dżentelmena i damę każdej klasy. Zadaniem dzieci będzie obserwacja koleżanek i kolegów i wybór tych, którzy zawsze przestrzegają zasady Karty Dobrego Zachowania. (III 2017)
7. W kwietniu odbędzie się finał projektu. Będzie to międzyklasowy konkurs- turniej. W zadaniach turniejowych udział wezmą wszyscy uczniowie. Konkurencje opracowane zostaną tak, aby uczniowie mogli wykazać się zarówno wiedzą teoretyczna jak i umiejętnościami praktycznymi. Zadania wykonywać będą losowo wybrane 4-osobowe grupy, tak aby każde dziecko wziąć udział przynajmniej w jednej konkurencji.
Każda klasa otrzyma nagrodę, Zwycięska klasa otrzyma tytuł ,,Klasa z kulturą”