Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Spotkanie z rodzicami - środa 12 września 2018 godz. 17,00 sale lekcyjne

-

  Szkoła  Podstawowa im. Świętej  Kingi w Żegocinie od kilku lat realizuje  program „Śniadanie daje  moc”. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!
     Dlatego powstał program edukacyjny: Śniadanie Daje Moc, w którym zachęcamy Was, drodzy Nauczyciele i Rodzicie uczniów klas 0-3 szkół podstawowych, do utworzenia w klasach Klubów Śniadanie Daje Moc oraz do obchodzenia, 8 listopada, Dnia Śniadanie Daje Moc.  W Klubach Śniadanie Daje Moc, w czasie zajęć edukacyjnych przekazywane są najmłodszym cenne informacje, w oparciu o 12 zasad zdrowego odżywiania, o roli prawidłowego żywienia.  
      W dniu 8 listopada organizuje się  w klasach dzień  zdrowego śniadania. Dzięki temu  najmłodsi nauczą się jak ważne jest codzienne, zdrowe śniadanie. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania (ang. „European Day of Healthy Food and Cooking”), ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa Kyprianou. Do tej pory dzień ten jest obchodzony w kilku krajach Europy Zachodniej, m.in. w Wielkiej Brytanii.

Dzisiaj uczniowie przygotowali i zjedli zdrowe śniadanie, kierując się dwunastoma zasadami zdrowego odżywiania. ­

Najważniejsze cele programu:

1) Zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka 
2) Przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce – poprzez edukację oraz promocję prawidłowego żywienia 

 12 zasad zdrowego odżywiania ­

1.  Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem.­

2. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości.­

3. Zawsze myj ręce przed posiłkiem.

4. Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.

5. Jedz o stałych porach i nie spiesz się.

6. Mięso, jaja czy ryby - możesz wybierać.

7. Pamiętaj o kaszach, jedz chleb nie bułeczki.

8. Dzień bez świeżych warzyw i owoców to dzień stracony.

9. Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.

10. Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem.

11. Dobrą wodą gaś pragnienie.

12. Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.

Copyright © 2018 www.pspzegocina.pl Rights Reserved.