Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

23 października 2019r./środa/ uczniowie klas I, II i III Szkoły Podstawowej im. Świętej Kingi w Żegocinie wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę, aby zdobyć kolejny  szczyt Beskidu Wyspowego- górę Kamionna (802m n.p.m.). Dawniej nazywana także Makowicą, Patrią lub Jeziernikiem. Wznosi się nad takimi miejscowościami, jak: Rozdziele,  Żegocina,  Kamionna,  Laskowa,  Pasierbic,  Młynne i Makowica. Granicząca    od północy z Pogórzem Wiśnickim.Od zachodu sąsiaduje z Pasierbiecką Górą (764 m n.p.m.)Na wschodnich jej zboczach znajduje się Stacja Narciarska Laskowa-Kamionna. Miejsce  z ciekawą historią i wieloma możliwościami uprawiania turystyki górskiej.

Humory w tym dniu wszystkim dopisywały  za sprawą pięknej, słonecznej pogody. Po sprawdzeniu listy obecności, uczniowie zajęli miejsca w autobusie szkolnym, który zawiózł nas pod schronisko „Bacówka na Zadzielu”. Dalszą część wycieczki krajoznawczej pokonaliśmy pieszo. Idąc asfaltową drogą w głębi lasu dzieci podziwiały złotą polską jesień, której barwy o tej porze roku są niezwykle piękne i kolorowe. Wychodząc coraz wyżej, leśna droga zamieniła się w dość bystrą, kamienistą dróżkę, którą dzieci bez problemu pokonały. Przy górnej stacji wyciągu narciarskiego skręciliśmy w prawo i idąc leśną ścieżką dotarliśmy na sam szczyt góry Kamionna (802 m n.p.m.). Tam dzieci wraz z wychowawcami wykonały pamiątkowe zdjęcia i wysłuchały ciekawych informacji na temat zdobytej góry. Tuż poniżej na podszczytowej polance uczniowie mieli krótką przerwę na odpoczynek. Szlakiem żółto-niebieskim wróciliśmy przez szczyt Kamionnej i zatrzymaliśmy się przy górnej stacji wyciągu narciarskiego. Siedząc na polanie dzieci, podziwiały rozciągające się piękne widoki na  Pogórze Wiśnickie, Beskid Wyspowy, Beskid Sądecki z Pasmem Łososińskim, a przy dobrej pogodzie także Tatry. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną. Niebieski szlak doprowadził nas do schroniska „Bacówki na Zadzielu”. To był ostatni punkt naszej wycieczki, gdzie dzieci po wyczerpującej wyprawie zjadły posiłek i wspólnie bawiły się na świeżym powietrzu czekając na autobus szkolny.

Trochę zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń, szczęśliwie wróciliśmy do szkoły. Nasze uśmiechnięte miny na zdjęciach świadczą o udanej wycieczce.

Wszystkim uczestnikom tej fantastycznej wycieczki, za wspólnie spędzone chwile, niezapomniane wrażenia  - DZIĘKUJEMY!!!

Copyright © 2024 www.pspzegocina.pl Rights Reserved.