Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Dnia 17.05.2023r klasy IVa, IVb oraz V wraz z wychowawcami wyruszyły na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego.
   Głównym celem wycieczki było uwrażliwienie uczniów na piękno Ojczystego kraju oraz poznanie osobliwości przyrodniczych Ojcowskiego Parku Narodowego oraz zabytków Ojcowa.
   Po około dwu godzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Ojcowa. Tam Pani przewodnik w bardzo interesujący sposób opowiadała nam o najpopularniejszych miejscach na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego. Uczniowie w skupieniu i ciszy słuchali ciekawostek oraz legend.
   Wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania zamku w Pieskowej Skale, tam spacerowaliśmy wokół zamku – renesansowej rezydencji z arkadowymi krużgankami. Do zamku przylega park krajobrazowy. W pobliżu stoi wapienna skała zwana Maczugą Herkulesa, Czarcią Skałą lub Sokolicą.
   Następnie rozpoczęliśmy spacer po Ojcowskim Parku Narodowym, mogliśmy podziwiać piękno przyrody, ogromne wapienne skały, charakterystyczną dla tego rejonu roślinność a także mogliśmy wzbogacić naszą wiedzę poprzez słuchanie ciekawych historii i legend tego terenu. Spacerowaliśmy wzdłuż Doliny Prądnika, podziwiając Bramę Krakowską, Igłę Deotymy oraz „Źródło miłości”. Byliśmy również przy Ruinach Zamku Kazimierzowskiego w Ojcowie, który zapewne jak nazwa mówi został wybudowany przez syna Władysława Łokietka, Kazimierza Wielkiego.
   Następnie udaliśmy się do Groty Łokietka. Z jaskinią związane są legendy mówiące o tym, jak Władysław Łokietek podczas rozbicia dzielnicowego schronił się w niej przed Wacławem II. Życie uratował mu pająk, który zasłonił wejście do jaskini pajęczą siecią. Przyszły król Polski spędził w tej jaskini aż 6 tygodni.
   Kolejna w planie naszej wycieczki była Jaskinia Nietoperzowa, w której jak sama nazwa wskazuje mogliśmy spotkać nietoperze. Jest to największa jaskinia Jury Krakowsko – Częstochowskiej.
   W jej wnętrzu można podziwiać efektowne nacieki taki jak m. in. wodospad naciekowy z kropielnicą, ambony oraz olbrzymie kotły wirowe znajdujące się w stropie jaskini.
   Około 16.30 opuściliśmy Ojców i pełni wrażeń jechaliśmy w drogę powrotną do domu. Po  drodze zatrzymaliśmy się w Mc’Donalds, gdzie każdy zapewnił sobie obfitą kolację.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Copyright © 2024 www.pspzegocina.pl Rights Reserved.